Torsby..

Fatta vad jag är nervös. Jag kommer att stupa framlänges och spy upp allt innehåll i kroppen som jag har!!! Jag kommer inte att klara detta. Det är 2 dagar kvar sen smäller det!! Fine, att vara nervös är bara bra, men FAN INTE SÅ HÄR!! Alltså seriöst.. Nu undrar ni säkert vad jag ska göra.. Men det är som så att.....


Den 20 januari ordnar de här tjererna VM ( Värmlandsmästerskap ) i omsorg som projektarbete. Tävlingen sker i Stjernehallen.(Torsby)
Projektarbetet har inneburit att alla sju hjälpts åt planera tävlingen. Så här går den till. Fyra lag från olika skolor i Värmland har anmälts. De kommer från omvårdnadsprogrammen i Arvika, Hammarö, Kristinehamn och Hagfors. De tävlande ska få lösa några svåra problem, som kan inträffa för hemtjänstpersonal.

Scenen är Olle ( 77 ) och Astrid (72 ), som spelas av två skådespelare. De har båda hemtjänst och besväras av hjärt- kärlsjukdom  och demens. Mer avslöjar inte våra tjejer. Deltagarna får inte veta för mycket, men tävlingen går ut på att deltagarna ska ta om hand de båda gamla på bästa sätt. De har engagerat tre domare: Sofie Liljemark, Sonja Ragnarsson och Elisabeth Nilsson - alla tre sjuksköterskor, som får uppdraget att utse vinnare.

Medieprogrammet kommer att filma allt och VF, NWT, SR-värmland, TV4 värmlandsnytt och Kanal 12 har inbjudits att bevaka tävlingen.

Till sist ska en värmlandsmästare utses från någon av de deltagande skolorna.

 

 

Som sagt.. tror ni att jag är nervös nu eller ?Det är jag och en till i klassen som kommer att tävla. Sen har vi två reserver och hela klassen plus op1 och våra baslärare ska vara med. Vi åker från skolan 06.30 och sen är det kört!!! Kolla inte på tv4, för där ser ni ev en som har gjort bort sig TOTALT!!

 

Så idag i skolan har vi bara övat o övat.. vi har lagt ner oss på demens och gjort massor. Så denna vecka fram till onsdag blir det bara trääääääääningar!! usch och fy bubblan! Nej, nu måste jag tröstäta lite popcorn!!

På tal om lite annat så storhandlade jag idag med.. på Coop. Sen kom vi hem. (jag o pappa) och möts av en vid Nova och en buse till Krille. Makaroner o köttbullar blev det i dag. ovanligt??? Nej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0