kväll...

Nu är det kväll..


Nova har nyss somnat.. Hon hostar och hostmedicinen hjälper inte ett dugg tycker jag! Hon äter Mollipect! I kväll åt vi spagetti o köttfärssås. Nova kladda mest! :(
Nova och jag har badat tillsammans. Hon skvätter jävligt mkt vatten. I morgon blir det tidigt för vi ska till jobb, dagis o skolan :)

Min o Krilles konversation vid matbordet ikväll:

Jag: Nova ska bada idag.
Krille: Ja, det ska hon nog...
Jag: Jag kan bada med henne idag. Jag måste ändå fixa håret.
Krille:mm.. då kan jag plocka undan sålänge.
Jag. Ja, det kan du göra ( jätteglad)

När jag o Nova satt i badkaret kommer Krille in o sätter sig på toa:

Jag: Jadu Krille, det är inte ovanligt att du rymmer från sysslorna i hemmet.
Krille: Vadå?
Jag: Nej, för varje gång du ska städa undan, går du in o skiter
Krille: Ja, det vet jag väl. Så dum är jag inte. Men jag har ju plockat undan lite iaf.
Jag: hmf...

När jag kommer ut i köket,(ca:10 min) efter att ha tagit på mig pyamasen, BÖRJAR Krille lite smått plocka ur diskmaskinen:
Jag: Vad duktig du är (skulle vänta med berömmet!!) Krille.
Krille: Tycker du de..
Jag: mm, jag kan hjälpa dig så kan vi sätta oss o mysa med Nova sen.
Krille: Javisst.

Krille ställer sig med mobilen i handen o börjar greja med den. o det är inte snabba grejer han sysslar med. Och jag plockar undan.

Jag: Men kan du ställa in Novas pipmugg i diskmaskinen. Du har hållt i den i 5 min nu.
Krille: Öh vadå?
Jag: Du är tamigfan den








Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0