Trötta!

Hej o hallå!
Kör en liten uppdatering innan läggdags. Vi åt faktiskt Pizza idag! Och nu väntar soffan o Lyxfällan :) I morgon är det redab fredag! Denna vecka har gått väldigt fort tycker jag! Snart bär det av till Skåne med. Igår gjorde jag en lista över packningen. Blir en del att packa. Ska bli kul att träffa alla vänner där nere. Krille ska köra cross med. säsongen börjar nu så det ska bli skoj, se om Nova reagerar på ljudet. Hon låg i min mage i somras och var sjövild i magen så fort hon hörde ljudet så vi får se :)

Fick några frågor.

Vad är förlossningsdepression och om det hjälper att jag sover på soffan.
Svar: Förlossningsdepressioner är väldigt olika och olika från person till person så jag kan bara utgå från mig själv. Natten till den 23 oktober skulle jag amma Nova. Jag fick fullständigt panik och började stortjuta. Sköterskorna pratade med mig hela natten och efter det hade jag jättesvårt att ta mig an Nova. Jag kunde inte sova, hörde babyskrik vart jag än var, kunde inte koppla av. Men när jag väl kom hem, ringde BVCsköterska och Psykolog mig och förklarade vad som har hänt och varför jag var så ledsen över att jag har fått ett sånt fint barn. Jag har inte haft en sån jättebra uppväxt och nu när jag har blivit mamma, har jag ett ansvar och jag visste inte vad jag skulle göra. (Fast det visste jag) men inte när paniken kom. Men jag har fått hjälp nu så nu är allt jättebra. Jag älskar min lilla flicka mest över allt på jorden och jag är så glad att jag har henne. Hon betyder allt.
När jag sov på soffan, var jag ifred. Jag kunde koppla av på ett annat sätt. Jag kunde ligga o kolla på TV utan att det störde någon. Men nu sover jag i sängen.

Vad är THG?
Svar: Förkortning på tidig hemgång. Från BB då.

Nej, nu ska jag sätta på mig pyamas och krypa ner hos min Krill..
Ha en trevlig kväll!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0